dinsdag 29 april 2008

Once upon a time in Venice...

Het is ondertussen al weer even geleden. Ik heb zoveel te vertellen maar ik begin met mijn citytrip naar Venetië. De rest volgt automatisch wel in volgende blogposts...

Eens aangekomen in Italië moest ik een bus nemen van Treviso naar Venetië en dan nog een boot. In totaal ben ik maar liefst 7 uur onderweg geweest (Parijs - Beauvais - Treviso - Venetië) en kon dus ook maar aan 2 dingen denken toen ik aankwam. Ten eerste: ETEN! Ten tweede: Nicole vinden, want die was 's middags aangekomen in Venetië en was dus al heel de dag op haar eentje aan het ronddolen. Om 23.30u waren Amerika en België opnieuw verenigd, deze keer in Italië. En het feest kon beginnen.

Natuurlijk hebben we de typische toeristische dingen gedaan: San Marco bezocht en de duifjes gevoederd, een gondelvaart (Nicole heeft zelf mogen varen want de gondelaar zag haar wel zitten), Murano glas gekocht, ijsjes gegeten, op stap geweest en veel foto's genomen. Ik heb ze niet allemaal online gezet want we hebben er samen meer dan 400 gemaakt. Iedereen is het er over eens volgens mij dat Venetië de moeite is. Zeker als het mooi weer is (niet te warm want dan gaat het stinken). Dus rond april/mei is een zeer goede periode.

Op stap gaan in Italië, dat was ook een eerste keer. We hadden 3 Italianen leren kennen en we hadden besloten om Venetië by night met hen te verkennen. Ze namen ons mee naar 3 trendy cafés om te eindigen op een techno/house feestje op een strand op het eiland Lido. Toen we in Venetië met hen van de ene bar naar de andere bar wandelden, bleek dat ze ook goede gidsen waren. Allemaal mooi meegenomen dus. Ze hebben ons plaatsen getoond, die we anders nooit hadden gezien en last but not least...we hebben die avond onze portefeuille niet bovengehaald. Belissimo!

De dag erna was het een pak minder, want ons Kim had weer aan de wodka gezeten. Ik weet nochtans goed genoeg dat ik daar altijd ziek van ben de dag erna, maar het kwaad was al geschied. Dus met veel moeite een halve pizza gegeten (inderdaad, als ontbijt) en daarna kon ik er weer tegenaan. We zijn dan naar Murano gevaren maar ik moest spijtig genoeg snel vertrekken om mijn vlucht naar Parijs te halen. Ik moet dus zeker nog eens terug om Venetië verder te verkennen! Volgende keer misschien met iemand van het andere geslacht :).
Voor de foto's hieronder klikken. Ik heb ze niet allemaal online gezet want we hadden er samen meer dan 400!!!


Venezia

Geen opmerkingen: