maandag 18 februari 2008

Weekends...

Hmm wat heb ik het voorbije weekend uitgespookt? Vrijdag ben ik Amélie haar nieuwe appartement gaan inwijden...Na het werk zijn we hapjes - en drankjes :) - gaan kopen in de Franprix, we hadden voor elk wat wils: saucisson, kaas, chips, wortels, pizza etc. Blijkbaar heb ik na bijna een jaar nog steeds niet alles ontdekt. Mijn ontdekking van dit weekend: Rillettes. Je kan het het best met paté vergelijken, maar je vindt er grotere stukken vlees in. Het heeft een soort "draadjesstructuur" zeg maar... Het was zeker niet slecht, maar ook niet het beste wat ik ooit gegeten heb. Qua drinken, heb ik natuurlijk geëist dat er enkel Belgisch bier gekocht zou worden (ook al drink ik het zelf niet :)), we hebben Grimbergen gekozen. Maar voor mij was er witte martini on the rocks - oftewel avec glaçons. Lichtjes wankelend ben ik rond middernacht moeten vertrekken om de laatste bus op La Défense te kunnen nemen - ik zat helemaal langs de andere kant van Paris...

Zaterdag heb ik - zoals gewoonlijk - weer veeeeeel te lang geslapen. In de namiddag dan maar gaan shoppen op La Défense. Hier en daar een fotootje gemaakt en voilà...de dag was weer snel om. 's Avonds met Pieter afgesproken, om een beetje nostalgisch te doen over België. Allee vooral ik dan, want hij is hier nog maar een week. Wat bewijst of je al dan niet 'thuis' bent in Parijs: je haat en houdt van Parijs tegelijkertijd. Dat is dus inderdaad zo in mijn geval. Het is eigen aan Parijzenaars om alles te haten, maar diep in hun hart houden ze wel van hun stad. En ja, ik dus ook. Je suis Parisien, j'aime rien...

Zondag, daar ga ik niet over uitwijden want ik heb schandalig lang in mijn bed gelegen. Het was een luie dag en heb absoluut NIKS nuttig gedaan. Normaal zou ik naar de cinema geweest zijn, maar dat is op het laatste moment afgeblazen, dus heb ik voor de honderdste keer nog maar eens naar wat aflevering van Sex and the City gekeken...En toen was het plots maandag...

Nog iets wat ik ontdekt hebt dit weekend...als je in Parijs bent geweest, heb je wel gemerkt dat de prijzen van drank verschrikkelijk hoog liggen ten opzichte van de prijzen in België. Reden hiervoor is dat drank onder een andere BTW valt dan eten...Voilà mysterie opgelost, zo vult de Franse staat zijn zakken en financieren ze de reisjes van de geliefde president Nico en zijn Italiaanse vlam Carla.

Geen opmerkingen: