vrijdag 8 februari 2008

Nazca, Peru

Ik heb de indruk dat de Nazca lijnen in Peru, bij de meeste mensen geen belletje doet rinkelen. Daarom deze post. Ik heb een filmpje op Youtube gevonden. Ik wou eerst een filmpje van Dan Cruickshank nemen (die de lijnen ziet in aflevering 1 van zijn "Around the World in 80 Treasures"), maar dat was spijtig genoeg alleen in het russisch - of zoiets in die aard - te vinden op Youtube. Blijkbaar hebben ze net als de Fransen de leuke gewoonte om ALLES te vertalen. Soit, hier een ander filmpje dan maar:




Deze figuren zijn tussen 200 en 600/700 na Christus gemaakt en er zijn verschillende theoriƫn over hun 'hoe' en 'waarom'. Ik ga ze bekijken in september (als Jessica daarmee akkoord is :)). Want door de klimaatverandering is de kans groot dat deze lijnen niet lang meer zullen bestaan...Voor meer info verwijs ik u door naar onze goede vriend Wikipedia.

1 opmerking:

Ruth & Johan zei

Ik ken ze...ooit een spreekbeurt over Peru gedaan :-)

Zeker bezoeken (wat anderen ook zeggen)

P.s. maandag contract gaan bespreken
x