woensdag 11 juni 2008

España por favor!

Ja, ik weet het, het heeft lang geduurd eer ik iets heb verteld over mijn Spanje-avontuurtje begin mei. Beter laat dan nooit zeker?

Ik had voor de eerste keer een auto gehuurd op vakantie om wat rond te cruisen - toegegeven voelde ik er mij wel volwassen door hihi. Wat een kleine auto mét GPS moest zijn, bleek er één te zijn zonder GPS. Reden: "we hebben er volgende week pas". Ook goed, geen probleem, in Spanje is alles op het gemakske dus met de kaart dan maar. Eerste opdracht was van Malaga naar Cabra rijden. Ik heb er een half uurtje langer over gedaan dan voorzien. Moest nog wat wennen aan de Kia Picanto, vooral na 4 dagen rijden met ons moeder haar auto (een 'automatic').

Eens aangekomen, zag ik "de andere Kim" opnieuw en maakte ik kennis met haar roommates. Ik was weer helemaal in mijn nopjes omdat ik nieuwe mensen kon ontmoeten. Een paar Spanjaarden, Amerikanen een Bulgaarse. Het was weer dik in orde :). De volgende dagen ben ik elke dag ergens anders naartoe geweest: Malaga, Benalmadena, Sevilla en Cordoba. Wat mij het meest is bijgebleven zijn de landschappen, iets dat je normaal niet ziet als je altijd op 1 plaats blijft. Ook Plaza de España in Sevilla en het huis van Pontius Pilates in Cordoba hebben mij kunnen bekoren. Mijn laatste avond zijn we allemaal op stap geweest, ik heb die Spanjaarden daar is laten zien how it's done ;).

Spanje is altijd één van mijn favoriete landen geweest, omwille van de taal, de mensen en de diversiteit. Ik heb me voorgenomen om mijn Spaans terug te oefenen. Voornemens, voornemens, voornemens...
Foto's hier en hier.

Geen opmerkingen: