dinsdag 22 januari 2008

Zoveel landen, zo weinig tijd

Gisteren heb ik nog maar eens naar één van de vele documentaires van Dan Cruickshank gekeken. Deze keer ging hij van Indië naar Syrië. Niet rechtstreeks natuurlijk, hij passeerde onder andere Sri Lanka, Iran en Uzbekistan. Het deed mij natuurlijk weer dromen van Indië en het herinnerde mij aan mijn liefde voor islamitische architectuur en mijn korte reis naar Tanger, Tetouan en Chefchaouen in 2006. Het lijkt wel of alles in het teken van de islamitische cultuur staat sinds gisteren. Want deze morgen begon ik in de metro aan het book 'De weg naar Mekka' van Jan Leyers en deze middag at ik morrokaans: Tajine met kip en erna een muntthee met véél suiker natuurlijk.

Spijtig genoeg kan ik niet overal tegelijk zijn en moet ik mijn duizend-en-één-nachten avontuur even uit mijn hoofd zetten en me concentreren op mijn plannen voor dit jaar. En die zijn??? Chamonix, Malaga en Zuid-Amerika.

De Latino-plannen zijn er gekomen door de Argentijnen die ik hier in een jeugdherberg leren kennen. Ze hebben mijn kop echt zot gepraat en sinds toen staat Zuid-Amerika, en dan vooral Argentinië, bovenaan op de prioriteitenlijst en ben er dan ook al een tijdje voor aan het sparen. Het geld voor de vlucht is ondertussen al binnen, dus we zijn er bijna :). Het leven kost daar niks - in vergelijking met Europa en zeker met Parijs - dus het einde is nabij. Ik vertrek dan voor een maand, nadat ik Parijs verlaat en voor ik begin te werken in België. Eens aan de slag, wordt het moeilijk om er een maand op uit te trekken. Ooooh was ik maar leerkracht geworden :)...

1 opmerking:

Anoniem zei

Gij leerkracht: daar hadden de vonken ook vanaf gevlogen :-)
T amusement in argentinië, ik vertrek binnen een week naar mexico...

Grtz,
Janse