zondag 27 juli 2008

Exploring Rotterdam

Het eerste waarmee ik te maken kreeg in Rotterdam? Regen, en geen klein beetje, maar oude wijven. Ik besluit de moed erin te houden, koop een stippenkaart en ga op zoek naar jeugdherberg de Clipper waar ik twee nachten een kajuit met twee Italiaanse meisjes zal delen. Een telefoontje later, begeef ik mij naar het hotel waar Nicole & Tim overnachten. Nicole heeft wat Amerikaans eten bij en ik verdiep mij dus in de Amerikaanse "keuken". Een fluffernutter is het eerste wat de revue passeert...een sandwich met pindakaas en fluf, zeer zoet spul. Fluf is een soort van vloeibaar marshmallowpasta (Amerikaans dus he). Score: 7/10. De Captain Morgan rum geef ik een 8/10. Mooie scores, toch?
Zondag was het tijd voor de Red Bull Airrace. De grijze lucht baart ons zorgen maar wanneer de race begint, stoppen de regenbuien en kunnen we genieten van voorbij razende vliegtuigjes.


Red Bull Airrace
GeĆ¼pload door missmzungu


Ik zou het niet opnieuw doen, maar het was leuk om het is te zien. Spijtig is dat het parcours niet veranderd en daardoor wordt het wat eentonig na een tijdje.

De Amerikanen vertrekken naar huis en ik maak kennis met de twee Italiaanse meiden waarmee ik mijn kajuit deel. Zij leerden mij de Italiaanse equivalent van "de koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets" en ik leerde hen het Nederlandse wat voor zeeeeeeeeer veel plezier zorgde voor ons allemaal. Iets raar: deze meiden dachten dat Heineken Italiaans bier is!


2 opmerkingen:

Natacha zei

Bah moi j'aurais bien voulu Exploring Rotterdam avec toi...

Mais je ne speak pas neerlandais ;)

Bisous ma choupette...

xx

Ruth & Johan zei

"Spijtig is dat het parcours niet veranderd "
Ons Kimmeke maakt een -dt fout :-)

Alle... amuseer u daar bij die Amerikaanders en tot... GAUW :-)

groetjes Ruth(ie)